Maher Zain

Maher Zain
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان


هفته نامه The Mail & Guardian (یک هفته نامه متعلق به آفریقای جنوبی) با خواننده مولتی پلاتینوم (منظور هنرمندیه که بیش از 2 میلیون نسخه از آلبوم هاش به فروش رسیدن)، ترانه سرا و تهیه کننده، ماهر زین، ستاره جدید موسیقی اسلامی مدرن، به مناسبت اجرایی که این هفته در کشور آفریقای جنوبی داره، مصاحبه ای انجام داده.

خواننده لبنانی، ماهر زین، در حال حاضر محبوب ترین خواننده پاپ دنیای اسلامه. اون در زمینه موسیقی الهام گرفته از مذهب اسلام فعالیت میکنه و امسال به 13 کشور سفر کرده در حالیکه 5 میلیون نسخه از سی دی های اون در سطح جهانی فروخته شدن.
ماهر زین همچنین هنرمند مسلمانیه که بیشترین بازدید کننده رو در یو.تیوب داره. موزیک ویدئوهای اون حداقل 115 میلیون بار دیده شدن در حالیکه بازدید کننده های ویدئوهای غیر رسمی اون که توسط طرفداراش ساخته شدن، به 200 میلیون میرسه.

اون قراره روز یکشنبه 14 دسامبر در شهر دوربان در استادیوم Growthpoint Kings Park و روز یکشنبه 15 دسامبر در شهر Cape در استادیوم Athlone Stadium اجرا داشته باشه.
ماهر به چند تا سوال هفته نامه Mail & Guardian جواب داده :


Q: چطور به ساختن موسیقی اسلامی رو آوردی؟
A: من اصالتا لبنانی هستم و قبل از رفتن به سوئد، به مدت 8 سال اونجا زندگی کردم. تو خانواده ای که در زمینه موسیقی فعالیت میکردن، بزرگ شدم، پدرم آوازهای محلی میخوند و تو خانواده مادرم هم افرادی هستن که صداهای زیبایی دارن. خوانندگی رو چند سال پیش شروع کردم و قبل اینکه یه اجراکننده باشم، تهیه کننده بودم. چند سال پیش، وقتی تو نیویورک بودم، بعد از یک تعمق عمیق، احساس کردم انگار چیزی رو گم کردم. وقتی به خونه ام تو سوئد برگشتم، عشقم به اسلام رو تجدید کردم. اون زمانی بود که تصمیم گرفتم موسیقی اسلامی بسازم.

Q: وقتی داری موزیکت رو ضبط میکنی، به چه کسی فکر میکنی؟
A: موزیک من متعلق به همه ست، مسلمان و غیر مسلمان و همینطور پیر و جوان. هر کسی که علاقه مند به پیام های مثبته، مخاطب منه.  موسیقی من درباره انسان خوبی بودن و گسترش پیغام اسلامه و ترکیبی از تاثیرات موزیک غرب وشرقه و قصه زندگی منو بیان میکنه، اینکه از کجا اومدم و به کجا میخوام برسم.

Q: بازاری برای این نوع موسیقی وجود داره؟
A: امسال 1.5 میلیون نسخه از آلبوم اولم Thank You Allah و 3.5 میلیون نسخه از آلبوم دومم Forgive Me به فروش رسیدن. Thank You Allah     پرفروش ترین آلبوم در Amazon در قسمت موسیقی جهان و دارای هشتمین رتبه در زمینه R&B هست. ما برای این آلبوم موفق به کسب 40 جایزه پلاتینیوم شدیم. آلبوم دومم Forgive Me فقط در اندونزی 25 جایزه پلاتینیوم به دست آورد. خوشبختانه بازاری مخصوص این نوع موسیقی وجود داره. حمایت های صورت گرفته از اون خیلی زیاد بوده.

Q: نظرت درباره موسیقی اسلامی که برخی معتقدن حرامه، چیه؟
A: بحث های زیادی در این باره بین شیوخ بوده. من بیشتر با استدلالی موافقم که معتقده رسوندن پیام مهمتره. هرکسی داستانی برای گفتن داره، همه ما اونو به طرق مختلفی بیان میکنیم و موسیقی یه وسیله قوی برای این کاره. مردم سراسر دنیا میتونن به موسیقی دسترسی داشته باشن و این روشیه که من پیغامم رو محترمانه به مردم میرسونم. این پیغام برای من، پیام عشق، احترام و زندگی، جشن گرفتن به خاطر ایمانم و ستایش اسم خداوند متعاله.

Q: مسیر پیشرفت در این حرفه برای یک خواننده مسلمان چجوریه؟
A: این مسیر برای هر کسی، مسیر چالش برانگیزیه اما همیشه آرزوی من این بوده که پیام اسلام رو تا جایی که امکان داره، گسترش بدم. شغلم به عنوان عاملی که باعث شده جوایزی دریافت کنم، همیشه یک امتیاز محسوب میشه اما فکر اینکه پیام های من به گوش کسانی که مشتاق و پذیرای اونها هستن میرسه، شغلم رو برام باارزشتر میکنه.

Q: فکر تور آفریقای جنوبی از کجا به ذهنت رسید؟
A: من عاشق آفریقای جنوبی هستم. قبلا دوبار برای دیدن به اونجا سفر کردم و این کشور همیشه جزو لیست جاهایی بوده که میخواستم توشون اجرا داشته باشم. سازمان های محلی برگزار کننده مراسم، به خاطر علاقه مردم اونجا، با ما وارد گفتگو شدن.

Q: خودتو به عنوان کسی که در موسیقی اسلامی پیشقدم شده میبینی؟
A: نه اصلا. هنرمندای زیادی هستن که خیلی قبل تر از من، در این مسیر قدم گذاشتن و من به اونها احترام میذارم. من سعی میکنم و نشون میدم که شما میتونید کاریو که دوست دارید، انجام بدین بدون نگرانی در مورد اینکه کی هستین یا چه اعتقاداتی دارین.

        قیمت بلیط بین R150 تا R1 000 و قابل خریداری در Computicket می باشد.


English_ Persian Translation by Asma

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Most-viewed Muslim artist Maher to perform in SA
10 DEC 2013
The Mail & Guardian chats to multiplatinum singer, songwriter and producer Maher Zain – the new star of modern Islamic Music – performing in South Africa this week
Lebanese-born singer Maher Zain is currently the Muslim world's most popular alternative to pop music. He produces music inspired by Islam and this year toured 13 countries, while five million of his CDs have been sold globally.
Zain is also the Muslim artist with the most views on Youtube. His music videos have had at least 115-million views while unofficial fan-made videos have had 200-million views.
He is scheduled to perform at Growthpoint Kings Park Stadium in Durban on Saturday December 14 and Athlone Stadium in Cape Town on Sunday, December 15.
He answered a few questions for the M&G.
Q: How did you get into making Islamic music?
A: I am originally from Lebanon, having lived there for eight years, before moving to Sweden. I come from a musical family – my father was a local singer and there are many beautiful voices from my mother’s side too.
I started singing only a few years ago and was a producer before being a performer. After soul-searching a few years ago while I was in New York, it occurred to me that something was missing.
When I returned home to Sweden, I rekindled my love for Islam. It was then that I decided to create Islamic-inspired music.
Q: Who do you have in mind when recording your music?
A: My music is for everyone, for Muslims and non-Muslims, and people young and old. My target audience is anyone interested in positive messages. It’s about being a good human being, and sharing the message of Islam. It has mixes of Western and Eastern influences and shares the story of my life, where I've come from, and where I hope to be one day.
Q: Is there a market for this music?
A: My first album Thank You Allah sold 1.5-million copies and Forgive Me sold 3.5-million copies this year. Thank You Allah is the highest selling album on Amazon in the world music section and number eight in the R&B section. We picked up 40 platinum awards for that album.
My second album Forgive Me picked up 25 platinum awards in Indonesia alone. We are blessed that there is indeed a market for this kind of music. The support has been overwhelming.

Q: What are your thoughts on Islamic music, which some say is haraam (the Islamic term for forbidden)?
A: There have been a lot of discussions concerning this among sheikhs (religious scholars in Islam). I feel more comfortable with the opinion that argues that the message is more important.
Everyone has a story to tell, we all just deliver it differently and music is a powerful medium. People the world over can relate to music, and this is just my way of sharing my journey respectfully.
For me, it's a message of love, respect and life, celebrating my faith, and glorifying the name of the Almighty.
Q: What is the career path though for a Muslim musician?
A: It's a challenging career path for anybody, but my aspirations have always been to spread the message of Islam as far and wide as possible. Recognition for my work, in the form of awards, is always a bonus, but to know that the messages reach those who are open to it makes it meaningful to me.
Q: How did the South African tour come about?
A: I love South Africa. I’ve been there twice before on visits, and it’s always been on my list of places to perform. Local organisers approached us based on the local interest.
Q: Do you see yourself as a pioneer of Islamic inspired music?
A: Not at all. There are so many artists, many of whom I look up to, who have walked this road long before me. I try and show that you can do what you love, without jeopardising who you are, and what you believe in.
Tickets range from R150 to R1 000 and can be bought at Computicket. 

http://mg.co.za/article/2013-12-12-00-most-viewed-muslim-artist-maher-to-perform-in-sa/

           

  • asma zain

نظرات  (۴)

  • admin. maher zain
  • خیلی جالب بود ممنون
    این اولین مصاحبه ایه که من از ماهر زین میخونم خیلی عالی بود ^^

    " من با موسیقی پیغامم رو محترمانه به مردم میرسونم. این پیغام برای من، پیام عشق، احترام و زندگی، جشن گرفتن به خاطر ایمانم و ستایش اسم خداوند متعاله."

    جدی؟ خوشحالم که راضی بودی (^‿^)

    سلام

    منم اولین باره ازش مصاحبه دیدم خیلی ممنون از سایت عالیتووون

    kheli mamnun b khatere tamam zahamati k vase in site mikshin .aaaaliii mesle hamishe
    پاسخ:
    منم مثل همیشه خیلی ممنونم ازتون که بهمون سر میزنید و دلگرمی میدین.